tisdag 18 maj 2010

Mer Robin Hood

Nu har jag sett Robin Hood, och kan gått säga att det var ca två timmars nöje. Jag var väldigt positivt överraskad, jag har varit ganska negativt inställd till filmen ända sen historien ändrades från att ha sheriffen som huvudkaraktär till Robin. Men nu visade det sig att det var ändå inte en "vanlig" Robin Hood film, han använder inte sin båge särskilt mycket och vi ser honom inte ge till de fattiga. Snarare kan man kalla det här för ett försök till en prequel för Robin Hood-historien. Bilden av medeltiden var intressant, naturligtvis en hel del felaktigheter, men ändå betydligt bättre än mycket annat som har gjorts. Största frågan var bara "Varför är det gamla England var Irland?", men som sagt det är petitesser. Jag rekommenderar filmen för alla som gillar underhållning med historiskt tema.

Nu ska jag smälta det här, sen så kommer jag att ranka mina Robin Hood-favoriter.

Tills dess så har jag lite recensioner på filmen:
DN, SvD (stämmer bäst med min uppfattning), Aftonbladet, Expressen (där recensenten borde lära sig skillnaden på medellivslängd och förväntad livslängd).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar