fredag 25 februari 2011

Naturhistoriska Riksmuseet

Jag och min mor passerade Stockholm i onsdags och hade bestämt oss för att gå på ett museum. Efter att snabbt konstaterat att jag har varit på Historiska, Nordiska,Vasa-, Medelhavs- och Medeltidsmuseet ett antal gånger så kändes det att det var dags för något nytt. Jag vill ju gärna gå på Tekniska museet, men det ville inte sällskapet, så då blev det Naturhistoriska Riksmuseet, som jag faktiskt inte varit på förut. Jag har sett film på Cosmonova, men aldrig någon av utställningarna.

Jag trodde att utställningarna skulle vara större faktiskt. Min favoritutställning var nog Skatter från Jordens inre, men jag gillar ju att kolla på malmer. Delen som handlade om människokroppen var också väldigt spännande, men med tanke på att det är sportlovsvecka så var det lite för mycket barn där. Överlag så tillbringade vi tre timmar med att gå omkring och mysa i museet. Vi var inte ute efter att läsa varenda skylt eller att verkligen lära oss något, snarare blev det "åhh, vilket sött uppstoppat djur".

Det är verkligen ett museum som gjort för barnfamiljer, och deras utställningar är föredömliga, kanske var det lite svårt att följa en röd tråd hela tiden, men ärligt talat ansträngde vi oss inte så mycket efter att hitta någon heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar