lördag 17 september 2011

Grattis Sportextra 50 år

Jag sitter och lyssnar på Sportextras jubileumsprogram, med anledning av att de firar 50 år. Jag är inte någon stor radiolyssnare, men ändå får jag rysningar när man hör vinjetten. De har också haft en omröstning om de 50 bästa radioreferaten, samt haft en diskussion om radions framtid. Nog är det ett märkligt medium. Det är ju det första verkliga massmediet som gick ut direkt till folks hem, och varken tv eller internet har lyckats slå ut radion. Tvärtom har internet snarare fått radion att komma tillbaka, jag lyssnar själv på webbradio, eftersom jag inte äger någon form av radioapparat.

Grattis till ett Sportextra, och hoppas det blir minst 50 år till, och om SVT förlorar rättigheterna till OS, då är det kanske SR man får lita till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar