måndag 26 september 2011

Mer jubilerande medier

Idag fyller Vetenskapens Värld 40 år. Som liten satt jag fastklistrad varje vecka för att titta på de senaste dokumentärerna, och det är framförallt det där intro med ett snurrande huvud, och sen Bo G Erikssons röst. Som uppväxande historiker var också Vetenskapens Världs Birka-satsningar viktiga. Jag tror fortfarande att jag har i stort sett alla deras program på VHS-kassetter hos föräldrarna. Möjligheten att varje år kunna följa vad som hände under sommarsäsongen var otroligt spännande, och det har jag hört från fler som jag sen pratat med om hur de blev intresserade av historia och arkeologi.

Grattis Vetenskapens Värld (och jag skulle gärna se en uppdatering om vad som har hänt på Birka sen utgrävningarna slutade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar